Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Tuesday 18 April 2017

Had Laju Cinta ~ Gee Azeez

(SEM & S/S) RM25.00 > RM22.00

“Boleh tak kalau kau pandu tu laju sikit? Aku rasa macam kereta ni tak bergerak pun. Orang yang kayuh basikal lebih laju daripada kereta ni…” – Darius

Darius tidak menyenangi pemandu wanita yang diupah oleh bapanya tanpa kerelaannya. Hari-hari pemandu wanita itu dimaki dan diherdik. Sumaiyah pula terpaksa menelan segala makian itu dengan sabar kerana hormat kepada bapa Darius.

“Papa nak Darius kahwin.”- Tan Sri Iskandar Shah

Perubahan sikap Darius yang ketara setelah kejadian beberapa tahun lalu membuatkan bapanya mengambil keputusan untuk menyuruhnya berkahwin. Keputusan itu juga dibantah sekeras-kerasnya oleh Darius. Namun, setelah diugut oleh bapa sendiri, Darius akur. Dia memilih untuk berkahwin dan pengantinnya adalah pemandunya sendiri.

Pelbagai cabaran terpaksa ditempuhi oleh Sumaiyah sepanjang hidup bersama-sama dengan Darius. Diherdik dan dihina sudah menjadi makanannya. Namun, cinta tetap hadir dalam hati Sumaiyah. Tambahan pula dalam Darius benci kepadanya, ada ketika layanan Darius buat hatinya berdebar dan sayangnya bergolak.

“Sebab kau perempuan yang papa aku sayang. Sebab itu aku benci kau.”-Darius
“Kalau saya bukan perempuan kesayangan papa, tuan boleh suka saya? Tuan boleh terima saya sebagai isteri?”-Sumaiyah