Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Saturday 8 April 2017

Miliki Aku Sejujurnya ~ Dhila Asyfa

DISKAUN 5%
(SEM & S/S) RM26.00 > RM24.70

Syifah terpaksa akur bila orang yang bakal dinikahi mengahwini perempuan lain. Nasib baik Huzair sudi menawarkan diri menjadi pengganti. Tapi, ikhlaskah lelaki itu?

“Aku nak kau patuh apa sahaja peraturan yang sepatutnya kau ikut sebagai isteri aku.” Terkebil-kebil mataku memandang ke arah Huzair. 
“Peraturan? Kontrak?” dugaku dan Huzair tergelak kecil pula. 
“Kau ingat kita ni kahwin kontrak ke apa?” Huzair yang dingin dan kasar bahasa pertuturannya tapi kadangkala mampu mengkhayalkan jiwa sehingga buat Syifah jadi keliru dengan perasaan sebenar Huzair terhadapnya. 
“Aku nak kita berkenalan dulu. Kemudian, baru sama-sama jatuh cinta.” Huzair berbisik. Aku terkedu. 
“Macam pasangan kekasih,” sambung Huzair lagi. 

Aku paksa diri untuk lelap. Mata kukatup rapat. Tidurlah wahai diri. 
“Kau tak pandai bercinta. Aku boleh ajar kau sampai pandai.” 
Meremang tengkuk mendengar bisikan Huzair yang ini. Harap ini hanya mimpi. Mimpi. 
Mampukah perkahwinan tanpa cinta ini bertahan apabila di depan mereka ada Dayana dan Saidatul yang tak pernah puas mencari titik kelemahan Syifah? 
“Syifah jangan sia-siakan Huzair, sebab dia tak pernah ada niat nak buat kamu derita dengan perkahwinan ni.” – Hajah Mastura. 
Bolehkah Syifah yang polos itu mencipta bahagia bersama Huzair yang penuh rahsia?